gry bawią i uczą oraz co to takiego GMO?

 Wykład który odbył się tydzień temu był trochę inny a to dlatego, że miałam okazję wrócić częściowo do dzieciństwa i pograć w gry planszowe! Tak gry planszowe to coś co uwielbiam. Ja jako dziecko wraz z najbliższą rodziną uwielbiałam długimi jesiennymi wieczorami usiąść do stołu i zagrać w grę. Były to różnego typu gry m.in Monopoly, chińczyk, warcaby i jeszcze wiele innych. Ale ja chce się skupić dzisiaj na grach planszowych, ale tematyki przyrodniczej. Świat jak i wszystko poszło do przodu. Teraz gry są coraz bardziej nowocześniejsze. Miałam okazję zagrać wraz z moimi koleżankami w różnego typu gry. Np. w grzybobranie, które pamiętam również z dzieciństwa, ale niestety już jego nie posiadam, a także różne gry quizowe oczywiście tematyki przyrodniczej.





Dzieci uwielbiają grać. Czasami, aby urozmaicić typową lekcję czy zajęcia z książką można wprowadzić gry, które nas bawią, ale i uczą. Z treści gier dzieci mogą nauczyć się bardzo dużo. Pobudza to ich kreatywność, wyobraźnie, a także logikę. Dzieci przy grach muszą myśleć, jak i stosować też swoje strategie, ale także gry uczą lojalności.

Stwierdzam, że samo wyjście z dziećmi do ogródka jest potrzebne, ale kiedy pada deszcz i jest nieprzyjemna pogoda można także wykorzystać wiedzę przyrodniczą. Granie na świeżym powietrzu to też jest wspaniały pomysł. Obserwując różne placówki, gry są praktycznie w każdym przedszkolu.

Rzadko spotykamy to w szkole. Przynajmniej ja nie widziałam ostatnio. A warto czasami zmienić koncepcję lekcji i pouczyć się trochę inaczej.😊


Po dość zaciętych rozgrywkach w różne gry opowiadaliśmy trochę o GMO. Jest to organizm, który jest zmodyfikowany. W sklepach możemy spotkać różne produkty, gdzie są oznaczenia, że jest to produkt bez GMO. Ale czy są to prawdziwe informacje czy tylko chwyt marketingowy? Czy produkty z GMO warto kupować? Czy na co dzień zwracamy uwagę? Ja osobiście nie zwracam na to uwagi. Nie tyczy się to tylko produktów spożywczych, ale także ubrań, kwiatów.

Na pewno GMO może być w jakiś sposób użyteczne i pomocne, ale nie warto nadużywać tego.

GMO może nam zapewnić pomidory, które są łatwiejsze w przechowywaniu. słodsze truskawki czy intensywnej barwne kwiaty. Jednak moim zdaniem jeżeli chodzi o kwiaty naturalne zawsze będą piękniejsze jak i również różnego rodzaju produkty. Ale czy na pewno jest to dobre? Są tego zalety jak i wady.

Zmodyfikowany Pomidor Genetycznie - Darmowe zdjęcie na Pixabay


Na dzisiaj to już wszystko! Do zobaczenia!

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pare słów o mnie :)

Jeden z pomysłów jakie można wykorzystać z dziećmi

4 pory roku? Czy aby na pewno?