Rośliny i zabawa w terenie

  Witam wszystkich w wpisie o roślinach a także jak można wykorzystać naukę w terenie.

Na początku opowiem trochę o roślinach o których dowiedziałam się na wykładzie przed świętami. A więc czy wiedzieliście, że istnieje roślina która pachnie jak siano? Jest to Arcydzięgiel Litwor. Występuje on w górach ale także tu u nas na Warmii i Mazurach. Będąc ostatnio na spacerze w mieście rodzinnym w lesie natrafiłam na tablice z roślinami. I tam była właśnie wzmianka o Arcydziegielu, ale osobiście go niestety nie znalazłam.




Z samego wyglądu przypomina mi koper. Jest to taka roślina, którą możemy wyhodować razem z dziećmi w ogródku a później wykorzystać do ciasta. Jest także surowcem zielarskim i pojawia wczesną wiosna gdzie jest wykopywany.


Archangelica officinalis a2 - Dzięgiel litwor – Wikipedia, wolna encyklopedia


  Stosuje sie go na długowieczność! Coś niesamowitego. Ciekawa jestem czy jego zastosowanie naprawde tak działa i czy kiedyś a nawet teraz ludzie go używali aby żyć wiele lat.

Rośliny są cudownymi kompanami do współpracy z dziećmi. Możemy je obserwować, dzieci mogą je powąchać, zaobserwować podczas każdego spaceru co się z nimi dzieje co się zmieniło. Przedszkole ma zazwyczaj swój własny ogródek, więc możemy z dziećmi zasadzić różne warzywa a poźniej je obserwować opiekować się nimi a na końcu spróbować. Jestem pewna, że dzieci bedą za to odpowiedzialne i bedą pilnować co się z tymi roślinami dzieje. Już pare razy spotkałam się, że w przedszkolu dzieci miały taki własny mały ogródek a nawet sadziły w doniczce, więc napewno jest to do zrobienia.

(40) Pinterest

(40) Pinterest


Coś co mnie samą zaskoczyło a także może być  świetną zabawą z dziećmi jest gra na łodydze. Można pokazać dzieciom, że można grać na łodydze na tak jak na flecie. Ja sama osobiście nigdy nie próbowałam, ale w końcu będe musiała.

Naukę z dziećmi można cudownie wykorzystać w terenie. Plus tego wszystkiego, że to właśnie się dzieje na świeżym powietrzu. Dziecko w ciągu dnia potrzebuje zapotrzebowania świeżego powietrza, więc zajęcia można właśnie z tym połączyć. Możemy zorganizować różnego typu zajęcia. Dość popularnymi zabawami są podchody czy jakieś gry terenowe. Można taką zabawę oczywiście połączyć z danym tematem przyrodniczym. Także w parkach czy różnych turystycznych miejscach są różne tablice edukacyjne czy możliwość jest wykorzystania terenu do różnych zabaw dla dzieci. Zajęcia z lupą także bedą interesujące. Dzieci kochają czegoś szukać i obserwować nawet jak to będą małe owady. Różne pikniki czy inne imprezy organizowane w czasie letnim są bardzo popularne i wykorzystywane aby dzieci też w nich coś skorzystały.

Darmowe zdjęcie z kategorii biegać, dzieci, dziewczyny, granie, młody, na dworze, pole, szczęśliwy, trawa, uroczy, zabawa. (pexels.com)

Darmowe zdjęcie z kategorii bawić się, dzieci, granie, grupa, jedność, ludzie, na dworze, podstawowy, praca zespołowa, przedszkole, przyjaźń, radość, różnorodność, studenci, studiować, szkoła, trawa, uczenie się, ujęcie z góry, widok z góry, widok z lotu ptaka, współpraca, zabawa, zespół. (pexels.com)


Tak już na zakończenie chciałabym się podzielić zdjęciami własnymi, które zrobiłam podczas ostatniego spaceru podczas pięknej wiosennej pogody. Nawiązuje jak najbardziej do tego tematu bo pojawiają się kwiatki i roślinność czyli to co jest uwielbiane w przyrodzie.










Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pare słów o mnie :)

Jeden z pomysłów jakie można wykorzystać z dziećmi

4 pory roku? Czy aby na pewno?