Walizka pełna pomysłów

 Dzisiaj na wykładzie poznałam bardzo ciekawy sposób na wymianę różnorodnych pomysłów jakie możemy zrobić z dziećmi. Potrzebne nam jedynie walizka i słoiki gdzie możemy wsadzić karteczki a później się wymieniać. 

Bagaż Chmury Tęcza - Darmowy obraz na Pixabay


Myśle, że doskonały jest to pomysł na to aby dzieci mogły zaproponować dla nas jako nauczycieli pomysły na lekcje. Mogą tam napisać, narysować, czy nawet zrobić to formie rymowanki to co by chcieli się ciekawego dowiedzieć na naszych lekcjach. Aby nasza lekcja nie była monotonna i nudna dla dzieci musimy w trakcie coś organizować co dzieci zainteresuje. Może być to krótkie ćwiczenie ruchowe, jakieś krótkie żarty, aby się pośmiać czy zwykła krótka rozmowa o tym co dzieci chciałyby się z nami podzielić.

Możemy także zachęcić, aby dzieci stworzyły swoją opowieść. Ta opowieść może się wiązać z tym co lubią dzieci, czym się interesują i co chcą nam przekazać i pochwalić.

Studenci Dzieci Powrót Do Szkoły - Darmowy obraz na Pixabay


Ja jako nauczyciel chcę, aby moi wychowankowie brali aktywnie udział w lekcji czy zajęciach. Ten sposób działa tak, że dzieci stają się kreatywne i pomysłowe. Muszą stworzyć coś swojego. A taką właśnie walizkę możemy stworzyć razem z dziećmi. W takiej formie także kształtuje się współpraca, a także pomaganie sobie, ponieważ dzieci mogą się w ten sposób wymieniać swoimi pomysłami.

Jestem pewna, że jak byśmy przynieśli na lekcję taką walizkę z różnymi zadaniami da dzieci w słoikach to na pewno by się tym zainteresowały.

W następnym wpisie pokaże wam to co dzisiaj stworzyłam na wykładzie i jaki pomysł wylosowałam z tajemniczej i pomysłowej walizki.😀

Kontynuacja w następnym już wpisie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pare słów o mnie :)

Jeden z pomysłów jakie można wykorzystać z dziećmi

4 pory roku? Czy aby na pewno?